Kis függetlenek nagy VR-ötletei
A virtuális valóság-eszközök fejlődése, a Sony, a HTC és az Oculus sisakjainak hatalmas sikere nem csak a nagyok, a kisebb játékfejlesztők fantáziáját is megmozgatja. A függetlenek ráadásul szívesen eveznek ismeretlen vizekre.
Most még senki sem tudja, mi jön be, és mi nem. Ki kell próbálnunk, és majd meglátjuk.
Április 9-én zárult a londoni EGX Rezzed dzsembori, amely elsősorban az indie fejlesztőknek nyújt bemutatkozási lehetőséget.
– Óriási az érdeklődés a VR iránt az egész iparágban, és a független fejlesztők állnak elő általában a legérdekesebb ötletekkel. Máris vannak egészen jó kis projektek, dögös, izgalmas dolgok, és a VR-szemüvegek elterjedésével valószínűleg egyre több indie játék lesz a piacon – jósolta a számítógépes játékokra szakosodott Jon Hicks.
Ilyen például az olaszországi székhelyű Tiny Bull Studios legújabb játéka, a Blind, amelyben kislányként ébredünk fel egy idegen házban. Nem tudjuk, hogyan kerültünk oda, ráadásul semmit se látunk.
Hangok segítségével tájékozódhatunk.
A cég alapító igazgatója, Matteo Lana elmondta, hogy ki akartak próbálni valami újat.
– Vak vagy, ami elég érdekes a VR-ben, ellenben van néhány különleges képességed, mint Daredevilnek, például visszhang alapján is tudsz tájékozódni a körülötted lévő világban. A többi érzékszervedre kell hagyatkoznod, ez benne a kihívás. A tapintás és persze a hallás segít.
A virtuális valóság rengeteg lehetőséget nyújt a játékfejlesztők számára, hangsúlyozta Richard Bang, a brit Freekstorm tervezője.
– A játékosok számára megszűnik a körülöttük lévő valóság, a képernyőnek nincsenek határai, teljesen beszippantja őket a játék.
A Freekstorm 3D-s kalandjátéka, a Doctor Kvorak’s Obliteration Game játékosa három, különböző speciális képességekkel rendelkező szereplőt mozgat. A figurák csak együttes erővel tudják kicselezni az intergalaktikus valóságshow-t irányító, őrült doktort.
A dinamikus kamera segítségével különféle nézőpontokból játszhatunk.
– A függetlenek előnye, hogy bármit kipróbálhatnak. Bennünket nem kötnek a nagyokat korlátozó költségvetési megfontolások. Nekünk nem kell óvatosnak lennünk. Mi új dolgokat is kipróbálhatunk. Most még senki sem tudja, mi jön be, és mi nem. Ki kell próbálnunk, és majd meglátjuk – magyarázta Richard Bang.
A német Application Systems Heidelberg egészen más jellegű világgal rukkolt elő. A Carpe Lucem játékosainak trükkös feladatokat kell megoldaniuk, amiért cserébe kezükkel fényt irányíthatnak a virágokra.
– Mi megnyugtató VR-élmény szeretnénk nyújtani. Nem akarjuk megbetegíteni az embereket, ez egy meditatív, lassú, stresszmentes játék – mondta a cég igazgatója, Volker Ritzhaupt.
Azok, akik ezt a játékot túl finomnak találták, kipróbálhatták a PlayStation legújabb fejlesztéseit.
Soha nem voltak még ennyien az EGX Rezzed kiállításon, ahol több mint 160 játékot mutattak be a fejlesztők.
Forrás: euronews.com